Åsas Lilla Hörna

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Åsa Bengtson - 24 oktober 2011 14:12

Jag har fått ett par helt nya röda converse skor i present, men kan tyvärr inte ha dem då de är för små=( Storleken är 38, men jag skulle snarare säga 37 då de är väldigt små i storleken.

400:- bara att hojta om man är intresserad!=)                                  

Av Åsa Bengtson - 24 oktober 2011 11:36

Ja, igår blev det trolltillverkning här hemma, men än så länge är han mest ett huvud, inte riktigt bestämt vad jag ska göra mer med honom, riktigt svårt att göra snygga kroppar så får väl se vad jag hittar på! På första bilden är innan han bränns, efter det valde jag att öppna munnen lite, för lite halvkorkat intryck;) och sedan fick han en rejäl trollkaluffs!                                     

                                                  

                                  

Jag gick nu dessutom in i vecka 37 igår, 37 veckor! Herregud barn nu har du väl varit där inne länge nog;P Klistrar in en liten vecka 37 text också=)

Barnet

Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Om inte, brukar man försöka vända det.

Mamma

Det kan vara dags när som helst nu, men ta det lugnt. Många går längre än 40 veckor, särskilt förstföderskor. Att föda mellan vecka 37+0 och fram till vecka 41+6 anses normalt. Ditt fundusmått har planat av nu och växer inte lika snabbt. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu. Det är vanligare om du fött barn tidigare. Brösten producerar redan råmjölk. Bäckenet är utvidgat. Den allra sista tiden kan gravida kvinnor få svårt att sova. Kanske kan man se det som en förberedelse inför alla vakna nätter som väntar tillsammans med babyn.

Presentation


Hej! Åsa heter jag och min blogg är för dig som är intresserad av att följa min viktnedgång med viktväktarna och kanske själv få hjälp och inspiration. Bloggen kommer även handla om mina andra intressen, pyssel, bakning, matlagning, tårttillverkning och h

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards