Åsas Lilla Hörna

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Vecka 37, inleds med trolltillverkning;)

Av Åsa Bengtson - 24 oktober 2011 11:36

Ja, igår blev det trolltillverkning här hemma, men än så länge är han mest ett huvud, inte riktigt bestämt vad jag ska göra mer med honom, riktigt svårt att göra snygga kroppar så får väl se vad jag hittar på! På första bilden är innan han bränns, efter det valde jag att öppna munnen lite, för lite halvkorkat intryck;) och sedan fick han en rejäl trollkaluffs!                                     

                                                  

                                  

Jag gick nu dessutom in i vecka 37 igår, 37 veckor! Herregud barn nu har du väl varit där inne länge nog;P Klistrar in en liten vecka 37 text också=)

Barnet

Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Om inte, brukar man försöka vända det.

Mamma

Det kan vara dags när som helst nu, men ta det lugnt. Många går längre än 40 veckor, särskilt förstföderskor. Att föda mellan vecka 37+0 och fram till vecka 41+6 anses normalt. Ditt fundusmått har planat av nu och växer inte lika snabbt. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu. Det är vanligare om du fött barn tidigare. Brösten producerar redan råmjölk. Bäckenet är utvidgat. Den allra sista tiden kan gravida kvinnor få svårt att sova. Kanske kan man se det som en förberedelse inför alla vakna nätter som väntar tillsammans med babyn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Bengtson - 18 september 2012 15:01

Äntligen! Nu tror jag väl ändå jag ska vara frisk, fan ta bofinken annars som mamma hade sagt ;) Efter att ha haft förkylning efter förkylning som bara terkommit såfort jag satt min fot på gymmet (känns det som) Så är det dags att ge det ännu ett för...

Av Åsa Bengtson - 11 september 2012 07:34

Efter en känslomässig och jobbig vecka blev det i alla fall ett upplyftande avslut! -0,9 kilo sen förra veckan, det vill säga att jag ligger på -20,5 och därmed har kommit över 20 kg!:D Har dock inte blivit mycket träning denna veckan heller då jag...

Av Åsa Bengtson - 4 september 2012 08:40

Igår blev det ordentligt med träning! först en 105minuters promenad med Fanny och lilla Felicia sen en halv timmes promenad fram och tillbaka till gymmet! alltså 165 min promenad, 30 min trappmaskin eller step up eller vad man nu vill kalla det:) och...

Av Åsa Bengtson - 2 september 2012 18:07


Oj oj oj vad längesedan det var jag skrev nu! Men nu är jag igång igen och kommer även börja länka bloggen från viktväktarna så nu äntligen tänkte jag börja dela med mig av min viktresa och förhoppningsvis hjälpa och motivera andra genom att blogga! ...

Av Åsa Bengtson - 7 februari 2012 08:21


Jaha, sitter nu och äter frukost, bestående av en macka, ett ägg och fil med päron och kanel! Mums, det är verkligen min nya favvorit, päronet ersätter onyttiga flingor och det smakar riktigt sött utan att kosta en enda point!=) Fick dessutom höra av...

Presentation


Hej! Åsa heter jag och min blogg är för dig som är intresserad av att följa min viktnedgång med viktväktarna och kanske själv få hjälp och inspiration. Bloggen kommer även handla om mina andra intressen, pyssel, bakning, matlagning, tårttillverkning och h

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards